vår inre verklighet - Av Paul Karlsson

Användarens profilbild
sara.leidelmeijer
Administrator
Inlägg: 49
Blev medlem: 26 feb 2024 15:58
Ort: Cuijk

vår inre verklighet - Av Paul Karlsson

Inlägg av sara.leidelmeijer »

Paul Karlsson:

Våra brundvärderingar med MR bakom allt (och som jag hoppas snart även konventionen om biologisk mångfald) så omfamnar vi ett nytt tänkande. Detta innebär att vi lyfter fram de inre värden som hittills inte har haft plats i belutsprocesser eftersom de inte gynnar BNB och tillväxten.

Denna forskningsrapport går till botten av frågan https://docs.google.com/document/d/1uP_ ... xocE8/edit

Mitt förslag är att varje artikel som införs ska kopplas direkt till våra grundvärderingar genom till exempel en liten ruta med rubriken - Redaktionen eller RoF - och där ska men se varför innehållet stämmer överens med eller går på tvärs mot vara grunder.

Ett andra förslag är att var utgåva har en artikel eller videoinlägg som framhåller just dessa grundvärderingar
Till exempel (Detta blev en för lång inlaga, men den mest passande

Mikael Wiehe sa nyligen " att göra motstånd gör att jag lever".

Kan känna igen mig i det.

Jag kan inte acceptera att 33000 människor beräknas vara hemlösa i Sverige.

Jag kan inte acceptera orättvisorna i världen. Att människor svälter medan vissa frossar och överkonsumerar.

Jag kan inte acceptera det sätt vi handskas med naturen där själva grunden för livet är hotat. Jorden. Vattnet. Luften.

Jag kan inte acceptera att girighet, själviskhet och hat styr mer än generositet, solidaritet och kärlek.

Jag kan inte rädda hela världen. Men att låtsas som om verkligheten inte existerar är omöjligt.

Hur jobbigt det än är så känns det bättre att åtminstone försöka göra motstånd. Att välja ljusets sida.

Att åtminstone göra vad jag kan för att leva med rent samvete.

Att ge efter för mörkret är inte ett alternativ, det är ett öde värre än döden.

Jag tror att många börjar få nog nu. Kanske inte vet hur man ska agera i alla lägen. Men under ytan sker ett uppvaknande.

Ett val mellan LIV och icke-liv.

2023 kommer med all sannolikhet att bli ett år då destruktiviteten slår nya rekord. Men det kan också bli det år då tillräckligt många fått nog och faktiskt vänder utvecklingen.

Jag föredrar att tro på människan och hoppas mänskligheten tror så mycket på sig själv att folkflertalet gör upp med den ekonomiska / politiska elit som gör allt den kan för att slå ner LIVET.

Så jag är rätt nyfiken på vad som komma skall och är trots allt optimistisk..

Nu har jag inte satt rubriker på texterna så det blir något annat - Kampen om naturen