Öka antal aktiva deltagare

Allmänna inlägg
lars.lindmark
Inlägg: 25
Blev medlem: 28 feb 2024 14:09

Öka antal aktiva deltagare

Inlägg av lars.lindmark »

Kommunikation är det enskilda viktigaste verktyget för att kunna organisera aktiviteter och styra grupper av människor
Som jag förstår finns redan ett stort antal platser för att kommunicera i social media. Dessa kanaler är viktiga, men leder sällan till att folk gör saker. För att kunna kommunicera med många, behöver många vara del i den faktiska kommunikationen. Kommmunikation är en 2 stegs process. Det räcker inte att prata eller skicka ut information. Det behövs någon form av feedback.

Detta program är ett bra exempel på hur man kan göra. Detta är skräddarsytt för teamsport, men jag har använt det även i andra sammanhang, men det finns naturlitgvis många andra verktyg. Men detta verktyget är ju ett internt kommunikationsverktyg för de som se till att evenamang och andra saker faktikst sker.

Här ett exempel på hur jag använder programmet https://folketsmarknad.teamsidor.se/

Kolla gärna videon för att få insperation eller ideer.



Länk till programmet: https://teamsidor.se/
Pontus Bergström
Inlägg: 11
Blev medlem: 28 feb 2024 22:45

Re: Öka antal aktiva deltagare

Inlägg av Pontus Bergström »

Intressant. Hur skulle vi kunna tillämpa det?
Användarens profilbild
sara.leidelmeijer
Administrator
Inlägg: 49
Blev medlem: 26 feb 2024 15:58
Ort: Cuijk

Re: Öka antal aktiva deltagare

Inlägg av sara.leidelmeijer »

Verkar vara ett mycket bra kommunikationsverktyg, men som jag tänker just nu är risken att vi får ännu fler ställen att vara på och det gör det ännu svårare att hitta, delta.

Kan vi göra det lättare med de forum vi redan har?
Sara Leidelmeijer :)
hakan.fallqvist
Inlägg: 7
Blev medlem: 28 feb 2024 14:04

Re: Öka antal aktiva deltagare

Inlägg av hakan.fallqvist »

Om engagemanget och deltagarantalet skall öka så måste fler ha möjligheten att vara med i ekonomi gruppen (jag verkar inte vara med där längre) utvecklar gruppen osv.
Att det måste gå att lyfta alla frågor och problematisera så vi når bästa möjliga framgång.
Utan en öppen attityd och inkludering kommer inte engagemanget öka.
Skriv svar